Gradinaritul, cea mai sanatoasa activitate! Si in vremea pandemiei!

gradinaritul

Studiile specialistilor au aratat ca gradinaritul este cea mai sanatoasa activitate atat pentru trup, cat si pentru minte. Lucrul in gradina constant combate stresul, dar si ajuta organismul care lupta cu anumite afectiuni cum ar fi tensiunea arteriala. 

In conditiile din ultimele saptamani in care situatia ne obliga sa stam in case pentru sanatatea noastra si a celor din jur, ocuparea timpului cu o activitate nu numai frumoasa dar si benefica este alegerea ideala. 

gradina in mai

Ingrijirea florilor. Cercetatorii olandezi, unde se afla centrul mondial in materie de flori, au ajuns la concluzia ca pasionatii de gradinarit depasesc mai usor momentele dificile de stres decat daca ar practica alte cativitati de relaxare si agrement. Studiul s-a realizat pe doua grupuri de subiectii care au avut de indeplinio o sarcina stresanta. Dupa terminarea ei, primul grup s-a relaxat citind, al doile grup s-a relaxat gradinarind timp de 30 de minute. La expirarea timpului, grupul care a gradinarit era intr-o stare mai buna. Analizele au aratat ca oamenii aveau in corp un nivel mai scazut de cortizol, hormonul stresului. 

Cititi si Cojile de oua sunt incredibil de bune pentru plante. Studiu stiintific

Statul la soare si miscarea in aer liber pun sangele in miscare si ajuta organismul. Sapatul, greblatul, plantatul sunt pana la urma exercitii fizice pe care le facem fara sa ne dam seama de efort. In gradina sau printre ghivecele din balcon, ingrijind plante uitam de grijile cotidiene. Si in acelasi timp invatam lucruri utile din experienta practica

Am mai scris aici pe site despre alte studii privitoare la efectul antidepresiv al gradinaritului si despre bacteriile prietenoase din pamant.

Citeste aici  Gradinaritul te trateaza de depresie. In sol exista microbi antistres. Studiu

Despre efectele benefice ale gradinaritului sunt materiale inclusiv pe site-urile clinicilor din Romania, in continuare aveti o serie de studii citate de specialistii de la Medlife. 

Experienta senzoriala oferita de gradinarit “le permite oamenilor sa se conecteze la aceasta stare primara”, spune James Jiler, directorul fondator si executiv al GreenWorks Urban. “O multime de oameni inteleg acea experienta. Poate ca nu se simt intotdeauna in masura sa o exprime in cuvinte, insa inteleg ce se intampla”.

Cititi si Mixandre si micsunele – asemanari si deosebiri

Lucrul in gradina are si alte recompense, mai putin spirituale. In afara de faptul ca ocupatia poate fi o sursa de produse proaspete si sanatoase, gradinaritul poate ameliora starea de stres, te tine in forma si chiar imbunatateste starea de spirit, relateaza Health.com.

Atentia fara efort necesara in gradinarit poate ajuta chiar si la ameliorarea simptomelor depresiei.

Intr-un studiu realizat in Norvegia, oameni care au fost diagnosticati cu depresie, stare de spirit proasta persistenta sau cu tulburare bipolara de tip II, au fost indrumati sa petreaca sase ore pe saptamana ocupandu-se de cresterea florilor si a legumelor. Dupa trei luni, jumatate dintre participanti au experimentat o imbunatatire semnificativa a simptomelor depresiei. Mai mult, starea lor de spirit a continuat sa fie mai buna timp de trei luni dupa ce s-a incheiat programul de gradinarit. 

Cititi si Ingrijirea trandafirilor primavara. Tratament complet

Cercetatorii sugereaza ca noutatea activitatilor de gradinarit poate fi suficienta pentru a-i scoate pe participanti din deprimare, insa unii experti au o explicatie mult mai radicala pentru modul in care gradinaritul ar putea usura depresia.

Dr. Christopher Lowry, profesor asistent de fiziologie integrativa din cadrul Universitatii din Colorado, a injectat soareci cu Mycobacterium vaccae, o bacterie inofensiva frecvent intalnita in pamant, si a constatat ca aceasta imbunatateste metabolismul si eliberarea de serotonina in unele parti ale creierului care controleaza functia cognitiva si starea de spirit, avand acelasi efect ca medicamentele antidepresive pe baza de serotonina.

Cititi si Cum se inmultesc daliile. 3 metode sigure

Gradinaritul te scoate la aer proaspat si la soare. De asemenea, iti pune sangele in miscare. “Exista o multime de miscari diferite in gradinarit, astfel incat sa obtii anumite beneficii ca si cum ai face exercitii”, spune William Maynard, coordonatorul programului gradinilor comunitare din cadrul Departamentului de Parcuri si Agrement al orasului Sacramento.

Unele cercetari sugereaza ca activitatea fizica asociata gradinaritului poate ajuta la scaderea riscului de a dezvolta dementa. Doua studii separate, care au urmarit timp de 16 ani oameni aflati la o varsta cuprinsa intre 60 si 80 de ani, au constatat ca cei care au avut o activitate in gradina in mod regulat au aratat un risc de dementa cu 36%, respectiv 47%, mai mic decat cei care nu au gradinarit. Rezultatele s-au mentinut chiar si atunci cand a fost luata in calcul o serie de alti factori legati de sanatate. Aceste constatari sunt departe de a fi catalogate definitive, dar ele sugereaza ca o combinatie a activitatii fizice si mentale implicate in gradinarit poate avea o influenta pozitiva asupra mintii.

Cititi si Cum faci o gradina mica sa para mare. Amenajarea spatiilor mici

Pentru persoanele care deja se confrunta cu un declin mental, chiar si mersul pe jos intr-o gradina poate fi terapeutic. Multe case dedicate persoanelor cu dementa au acum gradini pentru “plimbari” sau pentru “memorie” in jurul lor, astfel incat rezidentii cu boala Alzheimer sau cu alte probleme cognitive sa poata merge prin ele fara a se pierde. Privelistile, mirosurile si sunetele gradinii se spune ca induc relaxarea si reduc stresul.

Abonati-va la canalul de YOUTUBE pentru a urmari demonstratii practice, filmulete interesante si sfaturi pentru ingrijirea florilor. Accesati linkul de mai jos si apoi apasati ABONEAZA-TE

www.youtube.com/channel/UCLY5NAZJnUxkTY1oZWCvxeg/videos

Atentie, daca nu primiti alertele cu materialele noi de pe site, intrati pe www.ingrijireaflorilor.ro de pe calculator, tableta sau telefon si apasati pe clopotelul care apare in coltul de jos. Apoi apasati SUBSCRIBE / ALLOW / PERMITE ca sa intrati in baza de date de unde pleaca spre dvs gratis zilnic toate materialele despre flori si gradini scrise de ingineri horticultori.

Daca v-a placut acest material si il considerati util alaturati-va comunitatii Ingrijirea florilor pe FACEBOOK. Cu un Like dat paginii primiti acces gratuit la toate materialele noastre realizate de specialisti despre flori si gradini. 

Views All Time
Views All Time
386
Views Today
Views Today
1
Trimite unui prieten :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.